عضو شورای اسلامی شهر تهران در نخستین بازدید خود از منطقه ۱۹ به بررسی آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های اجرایی و پتانسیل‌های این محدوده از شهر تهران پرداخت.

موزه آجر

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی:  «زهرا شمس احسان» با حضور در محل احداث فاز یک بوستان ایرانیان ضمن بازدید از روند اجرایی فاز نخست این بوستان، این پروژه را اقدامی مؤثر در ارتقای امنیت اجتماعی و حذف نقاط بی‌دفاع شهری دانست و گفت: «اجرای این طرح می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای رفاهی شهروندان و اهالی محله باشد.»
این درحالی است که این بوستان در فاز اول به امکاناتی همچون زمین‌های بازی کودکان، مسیر دوچرخه‌سواری، پارکینگ طبقاتی، پیاده‌راه، زمین‌های اسکیت، فوتبال و تنیس روی میز که زیرسازی آنها در حال انجام است، مجهز خواهد شد. همچنین تأسیسات زیربنایی برای ایجاد فضای سبز و کاشت نهال و همچنین نصب تجهیزات موتورخانه برای آبیاری فضای سبز از دیگر اقدامات اجرایی در فاز نخست این بوستان محسوب می‌شوند.
شمس احسان در ادامه این بازدید از کانکس‌های گذری کاهش آسیب و ایستگاه خودرویی واکسیناسیون بوستان ولایت دیدن کرد و از پروژه احداث موزه آجر در محدوده خلازیر که می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری محسوب شود، استقبال کرد و خواستار تسریع در انجام آن شد. او در این‌باره گفت: «بوستان بزرگ ولایت ظرفیت بزرگی برای ایجاد مرکز فروش و غرفه‌های خود اشتغالی و نیز ایجاد مراکز نوآوری با دعوت و استفاده از طرح‌های پیشنهادی استارت آپ‌ها در منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.»
او همچنین بر تجهیز فضاهای شهری منطقه به اتاق‌های مادر و کودک تأکید کرد و گفت: «تهیه سند توسعه محله‌ای برای همه محله‌های منطقه به‌خصوص محله‌ها ناحیه ۳ از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مسئولان منطقه قرار بگیرد.»

کد خبر 622413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha